Cum îţi pregăteşti organismul înainte de a deveni mamă

 sucuri_de_legume-680x420

Înainte de toate, dacă vrei să devii mamă asigură-te că organismul tău este perfect sănătos! Din acest punct de vedere, nutriţia joacă un rol extrem de important! O alimentaţie corectă te va ajuta să rămâi însărcinată atunci când îţi propui, îţi va asigura o sarcină uşoară şi o naştere fără complicaţii. Uite ce ai de făcut!

Renunţă la alimentele procesate!

Consumul în exces al alimentelor procesate este strâns legat de una dintre cele mai grave afecţiuni de care poate suferi o femeie de doreşte să devină mămică: obezitatea. Este cunoscut faptul că femeile supraponderale întâmpină dificultăţi în a rămâne însărcinate dar se confruntă şi cu o sarcină ce prezintă riscuri. Dacă îţi doreşti un copil, prioritatea numărul unu va trebui să fie legată strict de greutatea ta corporală. Se ştie că alimentele procesate şi semipreparatele aduc multe kilograme în plus. Scapă cât mai repede de ele! Dacă nu, există riscul ca bebeluşul tău să sufere de anomalii ale boltei palatine sau de afecţiuni cardiace.

Alege legume şi fructe în culori variate

E bine să consumi cât mai multe legume şi fructe proaspete în culori cât mai variate. Dieta ta să fie ca un curcubeu: alege alimente care să  corespundă fiecărei nunaţe. Când paleta de culori din farfuria ta va fi completă, vei şti că meniul pe care l-ai ales este unul perfect echilibrat, care va asigura organismului tău toate vitaminele, mineralele şi nutrienţii de care are nevoie. Acidul folic este una dintre cele mai importante vitamine de care are nevoie bebeluşul tău nenăscut. El reduce riscul apariţiei defectelor de tub neural în timpul dezvoltării fătului.

Mănâncă legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi sunt o sursă perfectă de acid folic, de care are nevoie o viitoare mămică. Dar, poţi opta şi pentru suplimente alimentare prenatale, care să conţină acid folic, însă cel luat din natură este mult mai bine asimilat de organism. Specialiştii recomandă ca în perioada prenatală să consumi atât legume cu frunze verzi cât şi suplimente alimentare.

Colina, o nouă sursă de acid folic

Alimentele bogate în colină ( o vitamină hidrosolubilă extrem de importantă în dezvoltarea fetuşilor) sunt bogate, în acelaşi timp, şi în acid folic. Colina protejează fetusul de efecţiuni ale tubului neural şi se regăseşte în cantităţi mari în humus sau spanac. Specialiştii recomandă să întroduci aceste două alimente în meniul tău zilnic.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*